falujące obroty 1.6 AKL i dziwne przerwanie przy przysp...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tatt
    Classic
    • 2007
    • 3

    falujące obroty 1.6 AKL i dziwne przerwanie przy przysp...

    Gmero, jakich klotni - ja tam sie dobrze bawie :diabelski_usmiech
  • mroko
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 659
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    falujące obroty 1.6 AKL i dziwne przerwanie przy przysp...

    Witam.
    Jestem nowym czlonkiem clubu. Mam Octavke 1.6 74KW. To juz jest trzecia moja Skoda. Wcześniej mialem 120 i favoritke i nadal zostałem przy tej marce. Mam pewnien problem mianowicie falują mi obroty na biegu jałowym, czasami dość znacznie miedzy 500 a 1500 i dwa razy juz mi zgasła. Poza tym jak przyspieszam na drugim biegu od niskich obrotów to potrafi przerwac ale tylko raz i dalej jest normalnie.

    Z góry dziękuję za udzielone rady.
    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Było poruszane już . Proponuję przeczyścić przepustnicę
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        no właśnie spędziłem ponad 2 godzinki na czytaniu o tym. Ale zastanawia mnie jeszcze to przerwanie przy przyspieszaniu na drugim biegu z niskich obrotów tak od poniżej 1500. Czy to też wina przepustnicy??
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • tomi98
          Rider
          • 2004
          • 564

          #5
          Zamieszczone przez mroko
          Czy to też wina przepustnicy??
          raczej nie !!!

          sprawdż :
          - przewody WN
          - świece
          - filtry ( powietrza, paliwa )
          - u mnie powodem przerywania (bardzo dawno temu) było kiepskie paliwo, od tamtej pory tankuję tylko Shell V-power !!!! i mam spokój

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            świece zmieniłem, przewody sprawdzałem, filtr powietrza jest troche brudny ale nie tragiczny. tylko to przerywanie jest nietypowe bo jest tylko jedno szarpnięcie pomiedzy 1500 a 2000 a dalej idzie pięknie.
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • ktp76
              Classic
              • 2006
              • 21

              #7
              Też z tym walcze, przy nowej przepustnicy, cewce , Kablach WN, świecach,kopułce i palcu, pompie paliwa, filtrach, paliwie v-power lub suprema z STP i nie mogę sobie z tym poradzić. Sonda działa, czujnik temp działa, samochód jedzie ile fabryka dała czyli wydech też OK, natomiast ma czkawke od niskich obrotów. Zostają mi jeszcze wtryskiwacze bo zauważyłem, że przy łagodnym przyspieszaniu tego niema natomiast jak wcisnę gwałtownie to jakby jest w pewnych monentach przytłumiony a w pewnych idzie jak trzeba gdy odpuszcze gazu np. A gdy nacisnę na gaz gwałtownie to ok 2 sek dławi się i dopiero potem wkręca.
              F-16

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                U mnie też tak jest. Jak spokojnie naciskam gaz to nic a jak depne troche i poniżej 2000 obr to sie zadławi. Może dolać takiego dodatku do paliwa, podobno on oczyszcza wtryski?? :?
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  mroko, Płyn o nazwie STP ze stacji Statoil wlewa się go na pełny bak paliwa.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • ktp76
                    Classic
                    • 2006
                    • 21

                    #10
                    Można spróbować ale u mnie nie pomogło. Dalej szukam
                    F-16

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez daneczek76
                      mroko, Płyn o nazwie STP ze stacji Statoil wlewa się go na pełny bak paliwa.
                      Dzięki spróbuje to zalać ale jeszcze przeczyszcze przepływomierz. Mój kumpel tak zrobił co prawda w dieslu ale mówi że czuć jakby przybyło mu parenaście koni.
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • stefun
                        Drive
                        • 2006
                        • 55

                        #12
                        Sorry, ze wracam do starego tematu, ale borykam sie z tym samym problemem. Moja Czeszka dlawi sie na niskich obrotach na drugim biegu. Czy uzycie tego plynu STP ze Statoil pomoglo? A jesli nie, to czy cos w ogole mozna na to poradzic?

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Nie używałem tego bo po tym jak napisał ktp76 stwierdziłem że nie ma sensu. A wogole słyszałem że tego płynu uzywa sie jak jeżdzi się na gazie a ja gazu nie mam.
                          Ale wiem co może być tego przyczyną. Ostatnią podpinałem Octavke pod kompa i wyszło że nie działa czujnik hala. Pomierzyłem go za pomocą miernika i rzeczywiście nie daja sygnału tylko go jeszcze nie zmieniłem bo nie mam czasu.
                          Podepnij swoją czeszke pod kompa i zobacz czy nie ma błędu czujnika hala, wtedy bedziemy wiedzieli czy to on napewno robi nam złą robotę.
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          • stefun
                            Drive
                            • 2006
                            • 55

                            #14
                            Ok, dam znac jak cos znajde. Ale przed tym bede musial znalezc na to czas

                            Komentarz

                            • harnas75
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 102

                              #15
                              Zamieszczone przez ktp76
                              suprema z STP
                              :shock: a po co do paliwa, do którego ktoś już wlał wczesniej wiadro preparatu o podobnym działaniu lać jeszcze STP? To chyba przerost formy nad treścią.

                              Suprema jest paliwem bezsiarkowym oraz zawiera dodatki uszlachetniające takie jak:

                              Inhibitory korozji - zapobiegają powstawaniu ognisk korozji na elementach silnika;
                              Detergenty - usuwają i/lub zapobiegają powstawaniu nagaru w elementach komory spalania oraz w układzie dolotowym i wylotowym;
                              Emulgatory wody - wiążą wolną wodę i pozwalają przeprowadzić ją przez silnik zapewniając właściwą jego pracę;
                              Nośniki smarne - zmniejszają opory pomiędzy współpracującymi elementami silnika
                              Jeżeli wierzyć producentowi to jest 5 buteleczek STP w jednym :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Qulek
                                RS
                                • 2005
                                • 1630
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                A czy falowanie obrotów nie bedzie spowodowane awarią silniczka krokowego ??
                                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                Było O1 jest O3

                                Komentarz

                                • mroko
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 659
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  W silniku 1,6 AKL nie ma jako takiego silnka krokowego tylko jest tzw nastawnik ptrzepustnicy. Nam chodzi głónie o to dławienie.
                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                  Komentarz

                                  • orzel720
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2268
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    mroko, Witam
                                    Mam dokł to samo
                                    coś pomogło????

                                    Komentarz

                                    • Wacek.pl
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 99

                                      #19
                                      Zamieszczone przez orzel720
                                      Mam dokł to samo
                                      coś pomogło????
                                      No własnie , coś widać jest to problemem w skodzie , u mnie jest czasem podobnie.
                                      Falowanie od około 400 do 1200 obrotów po hamowaniu.
                                      Pomaga delikatne muśnięcie gazu,i się uspokaja.
                                      1.6i ICE 2002


                                      www.czystegroby.za.pl

                                      Komentarz

                                      • orzel720
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2268
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        własnie tak samo hmmmmmmm
                                        zapłon czyli swiece cewki kable?

                                        Komentarz

                                        • mroko
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 659
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          U mnie na vagu pokazało że czujnik halla jest walnięty i podejrzewam że to on. Juz go kupiłem ale nie mam czasu wymienić i nie wiem jak się do tego zabrać bo siedzi on pod kołem rozrządu a nie wiem jak osadzone jest koło rorządu na wałku czy na jakimś wpuście czy na stożku. Jeżeli na stożku to będzie problem :cry: . Może ktoś wie jak osadzone jest to koło albo ma jakieś schematy do tego silnika?
                                          orzel720 podłącz do vaga i sprawdź czy przypadkiem też czujnik halla ci nie padł.
                                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                          Komentarz

                                          • jlupino
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 362

                                            #22
                                            Spróbujcie zatankować Pb 98.To najtansza forma diagnozy.Problem w moim przypadku zniknął.
                                            Jaro

                                            Komentarz

                                            • Qulek
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 1630
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              A ja wam powiem o co chodzi... Kupcie sobie preparat do czyszczenia przepustnic i gaźników.. A jak nie chcecie kupowac (drogie cholerstwo Wurtha) to w salonie powinni pomóc.. jedyne co to trzeba potem skasowac bład Vagiem...
                                              BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                              Było O1 jest O3

                                              Komentarz

                                              • Danon
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 6

                                                #24
                                                Witam ja jestem tu nowy i posiadam OCTAVIE 1.4 75 KM i mialem ten sam problem ze obroty mi falowaly i rowniez jak hamowalem bez sprzegla to samochod potrafil mi gasnac ;/;/ wiec pojechalem do serwisu jak robilem badanie techniczne (w salonie skody) gosciu podpiol komputer i sie okazalo ze mam cos nie tak z obrotami i zmniejszyl je i teraz smiga bardzo dobrze i nawet nie wiem czy troszke nie lepiej chodzi pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • mroko
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 659
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez jlupino
                                                  Spróbujcie zatankować Pb 98.To najtansza forma diagnozy.Problem w moim przypadku zniknął.
                                                  Próbowałem nie pomogło

                                                  Zamieszczone przez Qulek
                                                  A ja wam powiem o co chodzi... Kupcie sobie preparat do czyszczenia przepustnic i gaźników.. A jak nie chcecie kupowac (drogie cholerstwo Wurtha) to w salonie powinni pomóc.. jedyne co to trzeba potem skasowac bład Vagiem...
                                                  Też próbowałem i również nie pomogło :cry:
                                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...